Varėniškės sukurtas produktas jau pasiekė JAV

Varėniškės sukurtas produktas jau pasiekė JAV
14 sausio 23:33 2016 Print This Article
laura-adomaityte-su-suniu-virziu-m-markeviciutes-nuotr-70111082[1]
             Mama, tėtis, draugas, meilė, aistra, namai, karma ir šypsena – tai aštuoni žodžiai atnešę sėkmę varėniškei Laurai Adomaitytei. Šiandien jos sukurtomis žvakėmis jau prekiaujama už Atlanto, o planuose yra ir kitos pasaulio šalys. Laura Adomaitytė su šuniu Viržiu (M. Markevičiūtės nuotr.) Laura Adomaitytė su šuniu Viržiu (M. Markevičiūtės nuotr.) Baigiant psichologijos magistro studijas merginai kilo idėja sukurti produktą, kuris, kaip pati sako, veiktų ne ką prasčiau nei pokalbis psichologo kabinete, bet visada būtų namuose. Taip gimė aštuonių žodžių rankų darbo kvapnių žvakių serija. „Pati idėja kilo iš visiškai individualių paskatų, nes tiek tarp draugų, tiek savo gyvenime pastebėjau tendenciją, kad žmonėms labai sunkiai sekasi planuoti laiką ir skirti sau poilsį. Ieškojau kažkokio simbolio, kuris simbolizuotų laiką sau – tai yra tiesiog pasėdėjimas, knygos paskaitymas ar dar kažkas – ir man pasirodė, kad žvakė yra būtent tas dalykas“, – pasakoja Laura. Idėją įgyvendino po pusantrų metų Mergina pasakoja, kad nuo idėjos gimimo iki pirmo produkto pardavimo nepažįstamajam praėjo beveik pusantrų metų. Šiandien „Aroma Lab“ žvakėmis Laura prekiauja internetiniame puslapyje, jų taip pat galima rasti ir keliose parduotuvėse skirtinguose Lietuvos miestuose. Anot Lauros, sunkiausia buvo kvapų ir žodžių atranka: „Dizaino idėja kilo man pačiai – galvojau, kad tai turi būti visiškai neutralus ir nevarginantis produktas. Aštuonis žodžius kruopščiai rinkau iš tos psichologinės pusės. Iš pradžių turėjau gal 100 žodžių, bet atsirinkau pačius emociškai reikšmingiausius žmonėms, kurie kelia geriausias emocijas. Pagal parinktus žodžius atrinkau aštuonis kvapus. Konsultavausi su aromaterapijos specialistais, kurie kvapai tiktų kuriam žodžiui, kokiai emocijai“. Žvakių dizaino idėją įgyvendinti merginai padėjo dizaineris.
Tiesa, pašnekovė teigia, kad pirmąsias žvakes kūrė sau, o po to, draugams ar jų pažįstamiems nupirkus kelias jų, Laura nutarė atidaryti internetinę parduotuvę. Ji pradėjo veikti vos prieš kelis mėnesius – rugsėjo viduryje – tačiau, anot Lauros, prieš žiemos šventes užsakymai pasipylė lyg iš gausybės rago. Paklausta, ar galėtų įvardyti pirkėjų mėgstamiausią prekę, mergina šypsosi, kad viskas priklauso nuo situacijos – prieš šventes daugiausiai pelno atnešė cinamono kvapo žvakės, o prieš Valentino dieną, merginos nuomone, bus šluojamos bergamotės kvapas. Bet ne todėl, juokiasi pašnekovė, kad bergamotė visiems patiktų, o todėl, kad ant šio kvapo žvakės užrašytas žodis „Meilė“.
Lauros teigimu, ji apskritai pastebi tendenciją, kad dažniau pirkėjai žvakes renkasi ne pagal kvapą, o pagal užrašytą žodį. Lauros sukurtos žvakės (G. Baranauskienės nuotr.) Lauros sukurtos žvakės (G. Baranauskienės nuotr.) Mantvydo Leknicko žodžiai – rinkodaros triukas? Laura savo pirkėjams šiandien siūlo ne tik aštuonių žodžių žvakių kolekciją, bet ir žvakes su Mantvydo Leknicko žodžiais bei seriją „Susikurk pats“. Paskutiniuoju atveju pirkėjas gali išsirinkti norimą kvapą iš aštuonių ir susikurti savo žvakės etiketę. Laura pasakoja, kad M. Leknickas jai visada patiko kaip autorius, o jo žodžiai, jos nuomone, asocijuojasi su prasmingu laiko praleidimu. „Socialiniuose tinkluose Mantvydas Leknickas labai populiarus, o ir man pačiai jis prie širdies, tai aš jam tiesiog į feisbuką parašiau visiškai paprastą žinutę su idėja ir paklausiau, ar jis norėtų. Jis sutiko“, – teigia Laura. Tačiau ar tai nebuvo ir gudrus sprendimas pasinaudojus žinomu veidu išpopuliarinti savo ką tik sukurtą produktą? „Kai aš viską pradėjau, tikrai nesitikėjau, kad bus tokia paklausa ir taip populiaru. Buvo pradžia ir aš galvojau, kad tai bus tiesiog faina, tikrai negalvojau, kad kažkas masiškai pirks. Nebuvo didelio pasitikėjimo savimi. Bet dar iki atsirandant Mantvydo serijai tiek internetinio puslapio peržiūros, tiek feisbuko „lik’ai“ buvo labai dideli. Mantvydo serija iš tiesų atvedė nemažą dalį žmonių, bet verslo prasme, kad tai būtų „vau“ pelnas, tai ne. Vis dėlto „Susikurk savo“ ir tos aštuonios (aštuonių žodžių žvakės-DELFI) veda prie geresnių rezultatų“, – tikina Laura. Atiduoda duoklę laukiniams gyvūnams Visos merginos kuriamos žvakės kainuoja po 15 eurų. Nuo kiekvienos jų, skelbiama „Aroma Lab“ puslapyje, penki procentai skiriami laukinių Dzūkijos gyvūnų priežiūrai. Anot Lauros, tai tam tikra duoklė gyvūnams, kurių apsuptyje žvakės yra verdamos. „Aš esu užaugusi Varėnoje. Ten gaminamos visos tos žvakės ir pati idėja kilo ten. Gyvename visiškai vienkiemyje, tarp miškų ir visi žvėreliai, visos voverės ir kiškiai yra mūsų kaimynai. Praktiškai vakare sėdėdamas namie ir žiūrėdamas televizorių gali matyti kaip stirna bėgioja po lauką. Su tėvais visada rūpindavomės tais žvėreliais, paukščiams visada būdavo lesyklėlės, tai kažkaip pagalvojom, jeigu jau pas juos kaimynystėj tas žvakes verdam, tai jiems kaip ir priklauso kažkokia dalis“, – juokiasi Laura. Prie produkto kūrimo, šypsosi ji, prisideda ne tik laukinių gyvūnų draugija, bet ir pašnekovės šuo Viržis, kuris jau tapo bene pagrindiniu produkto veidu. Tiesa, produktų fotosesijose nevengia papozuoti ir pati Laura. Šiandien mergina savo ką tik gimusį verslą jau drąsiai vadina šeimos verslu, mat veiklos, kaip pati sako, jau turi visi, „kas yra namuose“. Vis dėlto prieš žiemos šventes mergina teigia supratusi, kad greitai nepakaks ir šeimos narių rankų visiems darbams aprėpti. „Kalėdiniu laikotarpiu buvo kažkokia katastrofa. Mano gera draugė netgi turėjo pasiimti atostogas darbe tam, kad padėtų man pakuoti. Žvakės gaminamos Varėnoje, labai daug padeda mano tėvai. Jos verdamos iš natūralaus sojų vaško, eterinių aliejų, dedamas medinis dagtis. Visą virimo procesą dabar koordinuoja mano tėtis su mama. Jie tai visai džiaugsmingai perėmė“, – pasakoja mergina. Laura Adomaitytė su šuniu Viržiu (M. Markevičiūtės nuotr.)
laura-adomaityte-su-suniu-virziu-m-markeviciutes-nuotr-70110948[1]
Laura Adomaitytė su šuniu Viržiu (M. Markevičiūtės nuotr.) Kainų nekeiksnoja Lauros teigimu, kainomis klientai nesiskundžia ir, anot jos, net būtų keista, jei būtų priešingai. Mergina tikina, kad žvakių savikaina brangi, o kaina tiek minimali, kiek tik įmanoma. „Dauguma sako, kad kaina net per maža. Ji tikrai nebuvo laužta iš piršto“, – teigia Laura. Anot pašnekovės, šiandien daugiausiai pelno neša internetinė parduotuvė, tačiau žvakėmis susidomi ir parduotuvių, su kuriomis mergina bendradarbiauja, lankytojai – tai dažniausiai būna mažų Lietuvos miestų gyventojai bei klaipėdiečiai. „Iš pat pradžių, kai tik įsikūriau, tai tikrai daugiau (pardavimų – DELFI) buvo iš parduotuvėlių. Bet vėlgi buvo idėja, kad neduot žvakių visoms parduotuvėlėms. Atsirenku kiekvieną parduotuvę, nuvažiuoju, pabendrauju su pačiu pardavėju arba bent jau prašau atsiųsti nuotraukas, kad nestovėtų tos žvakės bele kur“, – sako Laura. Vis dėlto jau ne pirmą kartą žvakes perkantys žmonės žino, jog pirkdami internetu prekę gaus supakuotą į šieną ir džiovintas žoleles, todėl, sako Laura, dažniau renkasi internetinę parduotuvę. Lauros sukurtos žvakės (G. Baranauskienės nuotr.) Lauros sukurtos žvakės (G. Baranauskienės nuotr.) Susižavėjo net amerikiečiai Vos keletą mėnesių gyvuojantis prekės ženklas šiandien jau išplito visoje Lietuvoje, tačiau ties tuo mergina teigia nė neketinanti sustoti, o jos sukurtomis žvakėmis jau prekiaujama ir kitapus Atlanto. „Artimiausias planas yra užsienis. Jau deriname puslapį ir jau beveik viską esame išvertę į anglų kalbą. Ir taip pat jau žadame pasirašyti distribucijos sutartį su vienu amerikiečių butiku. Amerikoje jau yra prekiaujama šiomis žvakėmis, jau yra sukurtos aštuonios angliškos etiketės, bet kiek kitokios negu šitos,“- džiaugiasi mergina. Paklausta, kaip toks paprastas produktas kaip žvakės, kurių pilna visame pasaulyje, pasiekė Amerikos rinką, Laura pasakoja, kad prie šio žingsnio prisidėjo ten gyvenanti lietuvė: „Yra viena lietuvė moteris, ji jau ilgą laiką gyvena Amerikoje ir ten turi butikėlį. Ji žvakes pamatė lietuviškame butike, su kuriuo bendradarbiauju, ir pasiūlė atsiųsti kelias žvakes jai, kad ji galėtų parduoti ir savo butike“, – pasakoja Laura. Pašnekovė teigia iš pradžių nusiuntusi po tris visų kvapų žvakes lietuviškomis etiketėmis, tačiau jas greitai išpirko, todėl kitapus Atlanto gyvenanti tautietė ne tik pasiūlė pasirašyti bendradarbiavimo sutartį, bet ir paprašė etiketes išversti į anglų kalbą, mat jomis susidomėjo ir patys amerikiečiai, ne tik į parduotuvę užsukantys lietuviai. „Su ja dabar pasirašysime bendradarbiavimo sutartį ir ji tas žvakes siūlys kitiems butikams. Taip viskas turėtų išsiplėsti užsienio šalyse ir, manome, kad ateityje labiau orientuosimės į užsienio rinką nei į lietuvišką“, – sako pašnekovė. Šiandien greitai įsisukęs verslas jau tapo pašnekovės pagrindiniu pragyvenimo šaltiniu. Iš pradžių, pasakoja Laura, ji bandė dirbti ir samdomą darbą, bet greitai suprato, kad viskam laiko neužteks, todėl visas jėgas nutarė skirti savo sukurtam produktui. Nors psichologė tikisi, kad po Valentino dienos jau galės sakyti, kad padarytos investicijos atsipirko ir pradės skaičiuoti pelną, savęs verslininke dar toli gražu nelaiko. „Būtų kažkaip keista ir juokinga“, – sako mergina. Paprašyta apibūdinti save Laura trumpam nutyla ir kiek pagalvojusi sako, kad jei reikėtų vieno žodžio, pasirinktų – „intravertiška“. „Man pačiai tas ramus buvimas reiškia labai daug, nematau savęs kažkur didelės firmos vakarėlyje ar besirenkant suknelę firmos baliui. Ne mano“, – šypsosi ji.
daugiau: www.delfi.lt
  Article "tagged" as:
  Categories:
write a comment

0 Comments

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Only registered users can comment.