Kalėdinių pirkinių sezonas šiemet: pasaulio pirkėjai parduotuves užplūdo anksčiau, lietuviai neskuba

02 gruodžio 20:36 2013 Print This Article

Kalėdinių pirkinių sezonas šiemet: pasaulio pirkėjai parduotuves užplūdo anksčiau, lietuviai neskuba
Kaip ir kiekvienais metais prekybininkai su nekantrumu laukia kalėdinio apsipirkimo karštinės. Nors kalėdinių pirkinių sezono pradžia dažnai siejama su paskutiniu lapkričio penktadieniu, vadinamuoju juoduoju penktadieniu (angl. Black friday), kai siūlomos ypatingos nuolaidos, šiemet prekybos centrus žmonės užplūdo dar anksčiau.
Jungtinėse Valstijose, kuriose kalėdinės prekybos tendencijos kasmet sekamos itin atidžiai, Nacionalinės mažmeninės prekybos federacijos apklausa parodė, kad net 54 proc. gyventojų pirkti Kalėdų dovanas šiemet pradėjo dar spalį, o 61 proc. pirkėjų visas Kalėdų dovanas tikisi būti paruošę jau gruodžio pradžioje.
„Lietuvoje Kalėdų dovanų žmonės pradeda ieškoti maždaug nuo lapkričio vidurio, tačiau didžiausio pirkimo bumo tikimės paskutinį savaitgalį prieš šventes, – teigia dovanų čekiais, kortelėmis ir rinkiniais prekiaujančios įmonės „Gera dovana“ rinkodaros vadovas Martynas Navickas. – Nors žmonės paieškas pradeda iš anksto, dažnai galutinį sprendimą įsigyti dovaną priima iki Kalėdų likus vos kelioms dienoms. Be to, šventėms artėjant atsiranda papildomų, neplanuotų dovanų poreikis, tad visas jas susipirkti iš anksto pavyksta retam.“
Pasaulinės apklausos rodo, kad perkant Kalėdų dovanas vis svarbesnis tampa internetas. Išvengti grūsčių prekybos centruose ir dovanas pirkti internetu, rinkos tyrimų bendrovės „Accenture“ atliktos apklausos duomenimis, šiemet ketina beveik trečdalis amerikiečių. Palyginti – pernai internetu Kalėdoms apsipirkti ketino dar tik ketvirtadalis JAV gyventojų.
Bendrovės „Google“ vartotojų barometro duomenys rodo, kad internetas yra gana svarbus įrankis ir dovanų pirkėjams Lietuvoje. 45 proc. lietuvių prieš įsigydami dovanas, informacijos apie jas ieško internete. Tai daro daugiau negu pusė (51 proc.) moterų ir 37 proc. vyrų. Nors informacijos internete apie dovanas ieškoma aktyviai, to paties pasakyti negalima apie jų pirkimą internetu. Vartotojų barometro duomenimis, internete dovanas perka tik beveik dešimtadalis (9 proc.) lietuvių.
M. Navicko teigimu, lietuviai, pirkdami Kalėdų dovanas, pirmenybę vis dar teikia prekybos centrams, tačiau neretai dovaną jau būna išsirinkę internete dar prieš apsilankymą parduotuvėje.
„Žinoma, dovanų čekių pardavimas internetu kaip ir parduotuvėse Kalėdų laikotarpiu gerokai išauga, palyginti su kitais metų mėnesiais. Galimybe dovanų įsigyti internetu paprastai naudojasi užsiėmę žmonės, kurie nori artimiesiems įteikti ką nors ypatingo, tačiau neturi pakankamai laiko važinėti po parduotuves, – teigia M. Navickas. – Nemokamas dovanų pristatymas į namus, kurį siūlome Kalėdų laikotarpiu, ar kiti specialūs pasiūlymai elektronines parduotuves daro dar patrauklesnes pirkėjams.“
Bendrovės „Deloitte“ atlikta kasmetė šventinio apsipirkimo tendencijų apklausa atskleidė, kad 71 proc. pirkėjų įsigydami dovanas internetu šiemet tikisi pasinaudoti nemokamo pristatymo į namus galimybe.
Pasak M. Navicko, Lietuvos pirkėjai taip pat vertina nemokamo dovanų pristatymo į namus galimybę ir kasmet prieš Kalėdas aktyviai ja naudojasi.
Apklausos rodo, kad pagrindinis pasirinkimas perkant Kalėdų dovanas šiemet bus dovanų kortelės. Nacionalinės mažmeninės prekybos federacijos Jungtinėse Valstijose tyrimas apie išlaidas Kalėdų dovanoms atskleidė, kad vienas JAV gyventojas dovanų čekiams per šį Kalėdų dovanų sezoną vidutiniškai išleis daugiau nei 163 dolerius, t. y. 4 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai, o beveik du trečdaliai (59,4 proc.) apklausos dalyvių per Kalėdas labiausiai norėtų sulaukti būtent tokios dovanos.
M. Navicko vertinimu, Lietuvoje Kalėdų dovanoms vienas gyventojas šiemet vidutiniškai išleis apie 250 litų.
„Dovanų kortelės per Kalėdas Lietuvoje taip pat išties populiarios, – sako M. Navickas. – Visų pirma, tai sietina su noru suteikti įdomių patirčių ir progą gerai praleisti laiką. Dovanų rinkiniai puikiai tinka tuomet, kai norima gavėjui palikti laisvę pačiam išsirinkti norimą pramogą.“
Anot M. Navicko, Kalėdų laikotarpiu daugiausia parduodama poilsio, SPA ir masažų bei grožio procedūrų dovanų kortelių, taip pat aktyvių pramogų, tokių kaip pasivažinėjimas šunų kinkiniu ar jodinėjimas žirgais.
Ekspertai pabrėžia, kad šis kalėdinių pirkinių sezonas yra trumpiausias nuo 2002 m. – specialiais pasiūlymais ir nuolaidomis pažymėtą juodąjį penktadienį ir Kalėdas skiria tik 26 dienos, todėl tikimasi, kad šiuo laikotarpiu dovanų pardavėjai imsis aktyvesnių nei įprastai rinkodaros veiksmų.

  Article "tagged" as:
  Categories:
write a comment

0 Comments

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Only registered users can comment.